|

|
La
Universitat d'Alacant i el cercador Tabarca, ens ha atorgat el premi
al millor web dins de la categoria de Mitjans de Comunicació |
|
|
|
|
EL GOVERN DEMANA QUE CATALÀ I VALENCIÀ, PER SEPARAT, SIGUEN RECONEGUDES A LA UE
Publicada per administrador
el Dimarts, 14 setembre a les 00:32:58 |
|
|
L'estat espanyol ha demanat hui formalment a la resta de
socis de la Unió Europea una reforma del règim lingüístic perquè el català,
gallec, basc i valencià tinguen cabuda en ell com a llengües oficials. La
proposta de Miguel Angel Moratinos, presenta un desdoblament de la nostra
llengua emparant-se en l'existència de dues denominacions diferenciades amb caràcter
jurídic, donat que figuren als estatuts d'autonomia valencià i català.
La iniciativa espanyola es va limitar a anunciar a la presidència holandesa de
la UE, la Comissió Europea i la resta de socis europeus l'objectiu del govern
central de "reobrir" el debat sobre el tema. En este sentit Moratino
ha anunciat que presentarà "prompte" una sèrie d'"idees i
suggeriments" per a desenvolupar la petició.
Diversos col.lectius partidaris de la unitat del
valencià/català han mostrat la seua crítica a este doble reconeixement, entre
ells el propi PSPV-PSOE que considera la duplicitat mancada de sentit. Així
mateix, els defensors de la doble denominació pensen que este fet reforça la
seua tesi sobre la necessitat de propiciar un ampli acord paritari entre
València i Catalunya que ressolga problemes com el de la denominació a curt
termini i el propi estandard lingüistic unitari que evite situacions com
estes.
Així, el comunicat de valencianisme.com diu:
D'una banda creiem absurd que es demane a la UE allò que el propi estat nega al seu territori. Per això creiem coherent i necessari el reconeixement com a llengües oficials de l'estat el valencià/català, el gallec i l'euskera hui en dia oficials només dins del règim jurídics dels estatuts d'autonomia de les diverses comunitats autònomes en les que es parla.
D'altra banda lamentem profundament que per l'existència d' una tradició onomàstica partcular dels valencians, que no només respectem sinó de la que ens sentim orgullosos, es vulga presentar de manera fracturada una llengua que com la pròpia Acadèmia Valenciana de la Llengua reconeix a la seua llei de creació, compartim amb catalans i balears.
Entenem imprescindible que els governs valencià, català i balear, així com els ens normatius oficials, arriben a un acord pel que fa a la utilització de la doble denominació a nivells estatal en primer terme, i a l'el.laboració d'un estàndard plenament satisfactori amb el que el màxim nombre de parlants pogueren sentir-se identificats. Este acord, pensem, passa per la utilització del terme valencià-català (o variacions similars) als documents legals de l'estat i d'Europa i un estàndard, "d'estat" de caràcter supraregional.
La nostra plataforma demana a l'IEC i a l'AVL que reforcen les seues relacions i treballen de manera coordinada en este sentit , amb generositat i comprensió, pel bé de la pròpia llengua.
|
|
|
|
| |
Puntuació Promig: 4.75 vots: 4
|
|
|
Re: EL GOVERN DEMANA QUE CATALÀ I VALENCIÀ, PER SEPARAT, SIGUEN RECONEGUDES A LA UE (Puntuació 1) per PGonzalez el Dimarts, 14 setembre a les 08:40:30 (Informació de l'Usuari | Enviar un Missatge) http://www.valencia.edu/~fjglez | De què va el govern de Zapatero, de donar gust a tothom. Problemes a les drassanes? Aquí està SUPERZP, jo us arregle això.
Conflicte lingüístic al Levante espanyol? Jo li pose a la mateixa llengua tots els mots que calguen als meus interessos.
Estan bojos, aquests espanyols. |
[ Respondre a això ]
|
|
Re: EL GOVERN DEMANA QUE CATALÀ I VALENCIÀ, PER SEPARAT, SIGUEN RECONEGUDES A LA UE (Puntuació 0) per Anònim el Dimarts, 14 setembre a les 09:09:36 | El estàndard de facto sempre és el del dialecte majoritari. Malauradament, l'IEC imposà el dialecte barceloní a la resta de Catalunya, i, de rebot, a la resta del domini lingüístic.
Per molt que busquem un estàndard neutre no serà satisfactori per a ningú. No crec que passe res en reconéixer que la mateixa llengua pot tindre dos estàndards oficials. Els anglesos i els americans escriuen diferent i tenen les seues versions del Word en els diferents dialectes. El mexicans doblen les pel·lícules diferents que ací a Espanya. I no passa res, i tots contents.
Pense que la idea és reconéixer una sola llengua però dos varietats dialectals oficials (almenys) i els documents estatals haurien d'estar en les dos. Per exemple, la solució que tenim al PADRE, el programeta per a fer la declaració, per exemple, no està mal.
Pense que és tan important per a evitar l'extinció del valencià reconéixer la unitat i assimilar tota la rica literatura i llibres escrits i traduïts en català oriental, com preservar la seua pròpia identitat com a dialecte. Les dos coses són compatibles i fins i tot jo diria complementàries.
Matar un dialecte no és menys aberrant que matar una llengua.
Tot lo restant és política. |
[ Respondre a això ]
|
|
Re: EL GOVERN DEMANA QUE CATALÀ I VALENCIÀ, PER SEPARAT, SIGUEN RECONEGUDES A LA UE (Puntuació 0) per Anònim el Dijous, 18 novembre a les 15:58:16 | Avui a l´institut, durant lésplai, ha sorgit un debat acerca de si el valencià i el català eren la mateixa llengua. Una minoria defensàvem que sí ho eren mentre que la majoria s'aferrava al sentiment de rencor que alguns valencians tenim cap als catalans, tal volta perquè sempre han sigut superiors a nosaltres política i econòmicament o perquè realment no s'han parat a analitzar ambdos dialectes de forma detinguda. El cas és que la seua argumentació careixia de coherència. La discussió, almenys per la meua part, ha cessat quan he vist que el que s'amagava baix el que defenien era un partidisme més clar que l'aigua. No hi ha dret que unes persones que es suposa que treballen per a coordinar les llibertats dels ciutadans es guanyen el favor de les mases a base de falàcies ad ignorantiam. Els únics que tenen dret a que la seua opinió siga reflectida a la llegislatura són els linguistes.
És clar que la meua argumentació també haurà tingut punts fluixos i que jo no sóc ningú per a parlar amb propietat d'aquestos temes però una opinió no fa cap mal. A més, així molts adultes podeu veure que el adolescens de hui tenim interés per les coses, encara que no us ho parega.
Amb aquest xicotet "article" m'agradaria suportar el text de manifest escrit per Abelard Saragossà. Gràcies per molestar-vos en llegir-ho. |
[ Respondre a això ]
|
|
Re: EL GOVERN DEMANA QUE CATALÀ I VALENCIÀ, PER SEPARAT, SIGUEN RECONEGUDES A LA UE (Puntuació 0) per Anònim el Dijous, 18 novembre a les 15:58:19 | Avui a l´institut, durant lésplai, ha sorgit un debat acerca de si el valencià i el català eren la mateixa llengua. Una minoria defensàvem que sí ho eren mentre que la majoria s'aferrava al sentiment de rencor que alguns valencians tenim cap als catalans, tal volta perquè sempre han sigut superiors a nosaltres política i econòmicament o perquè realment no s'han parat a analitzar ambdos dialectes de forma detinguda. El cas és que la seua argumentació careixia de coherència. La discussió, almenys per la meua part, ha cessat quan he vist que el que s'amagava baix el que defenien era un partidisme més clar que l'aigua. No hi ha dret que unes persones que es suposa que treballen per a coordinar les llibertats dels ciutadans es guanyen el favor de les mases a base de falàcies ad ignorantiam. Els únics que tenen dret a que la seua opinió siga reflectida a la llegislatura són els linguistes.
És clar que la meua argumentació també haurà tingut punts fluixos i que jo no sóc ningú per a parlar amb propietat d'aquestos temes però una opinió no fa cap mal. A més, així molts adultes podeu veure que el adolescens de hui tenim interés per les coses, encara que no us ho parega.
Amb aquest xicotet "article" m'agradaria suportar el text de manifest escrit per Abelard Saragossà. Gràcies per molestar-vos en llegir-ho. |
[ Respondre a això ]
|
|
|
SaforWeb
Intercanvi de Banners.
|
|