Nom d'usuari

Contrasenya

[Nou usuari]
[Nova contrasenya]
· CARTES AL DIRECTOR: "Valencians a Catalunya" per jmarin26
· FAVARA DE LA RIBERA (La Ribera Baixa)
· FAURA (El Camp de Morvedre)
· FANZARA (Alt Millars)
· FAMORCA (El Comtat)
· CARTES AL DIRECTOR: "La mala fe" per Josep Miquel Martínez
· PENSAMENT:Desllenguats, que sou uns desllenguats!!! per Josep Melero
· FAGECA (El Comtat)
· CARTES AL DIRECTOR: Resposta a l'home indignat de la Valldigna per Marc Cabanilles
· ESTUBENY (La Costera)

El congrés del PPCV portarà la pau interna definitiva?

No, revifarà la guerra interna
No canviarà res
Sí, Camps es farà amb el poder del partit
No ho sé



Resultats
Enquestes

vots: 881
Comentaris: 2

· CRIMEN FERPECTO
· MELINDA AND MELINDA
· MARÍA, LLENA ERES DE GRACIA
· ANTES DEL ATARDECER
· SUPER SIZE ME
· PRIMAVERA, VERANO, OTOÑO, INVIERNO Y... PRIMAVERA
· LA TERMINAL
· LA GRAN SEDUCCIÓN
· MAR ADENTRO
· YO, ROBOT

Reportatges

+crítiques


 Fins quan aquesta vergonya?
 AL VENT- Butlletí de la UDPV
 Xavier Casp, respectuós amb la unitat o secessionista?
 Camps no qüestiona la unitat de la llengua i demana respecte
 De 'refundicions' i 'renovacions'
 El Govern espanyol presentarà tres llengües a la UE
 Els altres valencians
 Ha faltat Xavier Casp
 La Serra del Cit es de Petrer, per tant no limita Elda
 Perquè no anomen les coses pel seu nom ???

Diari Parlem Forums








L''Oratge de cada dia al País Valencià

La nostra filosofia
INFO associacions
Problemes tècnics-
Publicitat al diari
Manual d''usuari
Contacta
Problemes d''usuari

 PREMI AL MILLOR WEB DE MITJANS DE COMUNICACIÓ

La Universitat d'Alacant i el cercador Tabarca, ens ha atorgat el premi al millor web dins de la categoria de Mitjans de Comunicació

EL BLOC RECLAMA A LA DGT PANELLS INFORMATIUS EN VALENCIÀ

Publicada per Anònim el Dimarts, 19 octubre a les 19:04:00

Morera (BLOC) lamenta que "el Govern socialista siga incapaç de respectar la cooficialitat ací a casa nostra, mentre que demana l’oficialitat del valencià a Europa".


El secretari general del BLOC, Enric Morera, ha dirigit hui un escrit a la direcció general de Trànsit, depenent del Ministeri de l'Interior, en què recorda al Govern espanyol la cooficialitat del valencià establida per l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la mateixa Constitució Espanyola i, en eixe sentit, reclama que els missatges variables "es difonguen també en la llengua pròpia del País Valencià en les carreteres de la xarxa viària estatal situades en territori valencià".

El BLOC recorda que una resposta recent del Ministeri de l'Interior a un automobilista valencià admetia que "no existeix cap raó tècnica, ni jurídica, ni política, que impedisca que els panells de missatges variables de les carreteres valencianes". Així responia al missatge en què l'usuari mostrava la seua sorpresa davant del fet que el Govern de l’Estat demane l´oficialitat a Europa, i obvie la nostra llengua en els panells electrònics que té situats en les nostres carreteres.

El líder valencianista ha declarat "sentir-se sorprés per la falta de sensibilitat del Govern i pel doble llenguatge usat en les polítiques del Govern espanyol, ja que a l’Estat margina les llengües oficials diferents del castellà i després demana a la Unió Europea el seu reconeixement".

Enric Morera ha alertat al Govern espanyol que "la Unió Europea no oficialitzarà el valencià si abans la nostra llengua no és reconeguda al mateix nivell que es reclama a les institucions comunitàries també a l’Estat espanyol". Per esta raó, ha demanat al PSOE "que si s’estima tant el valencià com diu públicament ha de començar a posar-se a la faena ací a casa nostra". El secretari general del BLOC farà arribar la seua queixa al Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Bernardo del Rosal, i remetrà també còpia a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

FELICITACIÓ A GONZÁLEZ

Enric Morera ha aprofitat per a felicitar la presidenta i la secretària de l’ens normatiu, Ascensió Figueres i Marisol González, respectivament, una volta el titular del Jutjat d’Instrucció número 18 de València ha decidir sobresegut, al no trobar cap indici de delicte, la querella presentada per l'advocat Juan Garcia Sentandreu en contra de les dos acadèmiques.

El líder del BLOC ha lamentat que "ni dirigents del PSOE i ni del PP hagen fet cap declaració pública de suport a les encausades, fet que demostra, "la indiferència que senten els dos partits estatalistes envers la llengua perquè és incomprensible que el Govern valencià i el partit majoritari de l’oposició, principals impulsors de l’Acadèmia, resten de braços creuats mentres es judicialitzen els acords que pren l’ens normatiu".

Finalment, Enric Morera ha criticat la política de gestos del PP i PSOE, "que s’omplen la boca de defensa del valencià i després, a la mesa del Congrés, voten conjuntament i impedeixen així que els diputats puguen expressar-se en la seua llengua".

Oficina de Premsa del BLOC

València, dimarts 19 de setembre de 2004





 
· Més Sobre El valencià/català
· Noticies de melero


notícia més llegida sobre El valencià/català:
EL NOM DEL VALENCIÀ A LES LLEIS VALENCIANES

Puntuació Promig: 0
vots: 0

Valora com d'interessant et resulta este article:









   Versió per a Imprimir

   Enviar a un Amic

"Login" | Entrar/Crear Compte | 2 Comentaris | Cercar Discussió
  
Els comentaris són propietat dels qui els van enviar. No en som responsables del su contingut.

Re: EL BLOC RECLAMA A LA DGT PANELLS INFORMATIUS EN VALENCIÀ (Puntuació 0)
per Anònim el Dimecres, 27 octubre a les 10:43:39
estic totalmente d'acord amb la petició que origina aquesta queixa.


[ Respondre a això ]


Re: EL BLOC RECLAMA A LA DGT PANELLS INFORMATIUS EN VALENCIÀ (Puntuació 0)
per Anònim el Dimecres, 27 octubre a les 10:44:45
estic totalmente d'acord amb la petició que origina aquesta queixa.


[ Respondre a això ]



SaforWeb Intercanvi de Banners.

ÉS UNA IDEA DE: