El Col·lectiu Universitat en bici ha organitzat una bicifestació el dimecres, 27 d'octubre, per a fomentar l’ús de la bicicleta i en demanda d’una millor connexió ciclista entre els centres universitaris i especialment entre el Campus de Burjassot i la ciutat de València. La bicifestació partirà a les 12 del matí del Campus de Tarongers, al costat del carril bici del carrer Ramon Llull. A les 13 hores es farà una concentració en el carril bici del Campus de Blasco Ibáñez, al costat de la Facultat de Filosofia i Ciències de’l Educació (Av. Blasco Ibáñez 30).
La bicifestació forma part dels actes de la Setmana de Benvinguda de la Universitat de València i compta amb el suport de la Delegació d’Estudiantes, a través del CADE. En la bicifestació es repartiran uns fullets que recullen els consells i regles bàsiques per a circular amb bicicleta . També es repartiran unes vistoses samarretes de “A la Universitat, en Bici”, dissenyades per Mac Diego i en la producció de la qual ha col·laborat La Tenda de la Universitat.
El Consell de Govern de la Universitat de València va aprovar, el passat 30 de març, una acord per afavorir la mobilitat en bicicleta dels membres de la comunitat universitària amb les resolucions següents:
1. Promoure una eficient interconnexió en bicicleta entre els campus de Burjassot-Paterna, de Tarongers i de Blasco Ibàñez, així com d'aquests amb l'edifici històric de La Nau, amb la seu de la Fundació Universitat-Empresa, amb el Col·legi Major Rector Peset, amb el Jardí Botànic, amb l'Escola Universitària de Magisteri "Ausiàs March", amb la seu de la UIMP (Universitat Internacional Menéndez Pelayo) i amb les estacions de ferrocarril i d'autobusos.
2. Instar les administracions públiques implicades en la gestió i ordenació de les esmentades infraestructures per a bicicletes, per tal d'assegurar la viabilitat de l'esmentada connexió verda inter-campus.
3. Sol·licitar a la Conselleria d'Obres Públiques i als ajuntaments de València, Burjassot i Paterna la millora, el desenvolupament i la correcta senyalització de les vies ciclistes.
4. Establir com a obligatori que qualsevol projecte de construcció de nous edificis incloga un pla de gestió de la mobilitat generada, que considere explícitament la connexió ciclista, així com la necessitat de dotació dels corresponentes aparcaments per a bicicletes accessibles i segurs.
5. Accelerar la instal·lació d'aparcaments per a bicicletes, accessibles i segurs, en tots els centres i instituts d'investigació de què disposa la Universitat.
6. Assumir el compromís de realitzar periòdicament, mitjançant les corresponents delegacions, campanyes informatives adreçades a tots els membres de la comunitat universitària, per a explicar els avantatges que té l'ús de la bicicleta per al medi ambient, el desenvolupament sostenible i la salut.
|