Diari Parlem
.::INICI::. - EL MEU COMPTE - CONTACTA - ENVIA NOTÍCIA - CERCAR NOTÍCIA! - HEMEROTECA
CINEMA EN LA 1ª SETMANA DEL PAÍS VALENCIA A BARCELONA

(974 paraules totals d'aquest text)
(61 Llegides)   




Impressionant la que estan muntant els companys valencians residents a Barcelona amb el naixement de l'Espai País València i l'organització amb tots els luxes de la “1a Setmana del País València a Barcelona” amb multitud d'activitats culturals i sociopolítiques que de destral donaren que parlar durant este mes d'abril i que serviran per a agermanar un poc més estos dos països que tenim tant en comú, començant per la nostra estimada llengua.

Com a coordinador de la secció de Cinema d'este el teu Diariparlem, passe a ressenyar-vos tot allò concernent al món del cinema que ens tenen preparats estos xics de l'Espai des de diumenge que ve 17 d'Abril i fins al següent dilluns dia 25 amb un bon nombre de projeccions d'allò més significatiu del cinema valencià/català i alguna que altra xarrada i debat de molt interessant nivell tant per la temàtica com pels contertulians.

També comentar que les dites projeccions van començar el passat 3 d'Abril i que per tant ja s'han pogut veure 2 interessants mostres de cinema valencià com han sigut la imprescindible i meravellosa “Gràcies per la Propina”, el millor film fins a la data del molt prolífic i irregular Francesc Bellmunt ( el 3 d'Abril ) i “L'Arbre dels Cireres” de Marc Recha, una cinta amb nombrosos premis internacionals d'un dels jóvens directors més reconeguts perquè sempre és tingut en compte pels mes grans festivals de cinema ( llija's Cannes o Berlin ) a l'hora de presentar els seus nous treballs ( el 10 d'Abril ).





Començant per les projeccions que tindran lloc en l'Ateneu Independentista i Popular “La Torna” ( i que em porta a la memòria eixe meravellós i entranyable bar de copes del Barri del Carme de València del mateix nom, on en la dècada dels 80 érem molts els que ens hi ajuntàvem per a xarrar amb unes bones cerveses i uns no menys bons "canuts" ), en el carrer de Sant Pere Màrtir 37 de la Vila de Gràcia tindrem:

“Puta Misèria” de Ventura Pons ( Diumenge-17-Abril ).- Una ocasió única de recuperar esta comèdia de l'any 1988 produïda pel propi realitzador i repleta de professionals valencians, amb el ja difunt Antonio Ferrandis al cap com a protagonista absolut, junt amb Ángel Burgos o Amparo Moreno. Una obra de molt difícil recuperació ( i un gran tant a favor dels programadors ) del millor cineasta català viu amb obres tan emblemàtiques en el seu haver com “Ocaña, Retrat Intermitent”, “El Perquè de Tot Plegat”, “Anita no Perd el Tren” o la recent “Amor Idiota” ( per cert recordar que per al dia 28 també d'este mes d'Abril estos 3 últims treballs mencionats es podran veure en els cinemes Albatros de València en un homenatge a Ventura Pons dins d'eixa també magnífica proposta que esta sent el Cinema en valència gràcies a les Universitats de la ciutat de València ).

“L'Illa de L'Holandés” de Sigfrid Monleón ( Dimecres-20-Abril ).- Una de les més recents mostres que és possible un cinema en valencià i de qualitat, guardonada en festivals com el prestigiós Festival de Cine Espanyol de Màlaga ( a la millor música ), la devaluada Mostra de València ( a la millor Opera Prima) o el de Lorca ( a la millor pel·lícula, director i actor ). Rodada en exteriors de les illes d'Eivissa i Formentera, té entre els seus protagonistes a Pere Ponce, Cristina Plazas i l'emergent Roger Casamajor i està basada en la novel·la homònima de Ferran Torrent, autor junt amb el propi director del guió. De molt recomanable visió pel treball de tots els implicats, inclòs el director del qual esperem impacientment la seua tornada a les pantalles de cine després de les seues incursions en el documental amb “Karlitos” i en la televisió amb “Síndrome Laboral” ( de recent emissió en Canal Nou ).

“Selecció de Curts del País València” ( Dilluns-25-Abril ).- Sempre em pareix molt interessant que en una mostra d'este tipus i condició es deixe un espai per a la projecció dels treballs en format curt dels cineastes del futur que deixaran una important mostra de cap a on es dirigix el cinema valencià i en valencià. Una vegada més un gran encert d'estos xicots de l'Espai que a pesar que la producció valenciana en la seua llengua original deixa molt que desitjar ( per no ser massa derrotista ), han sabut bussejar en les produccions dels últims anys per a poder presentar una selecció que segur serà del gust de la majoria de cinèfils.





Finalment i com a plat fort de les activitats cinematogràfiques, canviant d'espai de projecció perquè serà en l'Aula Magna de la Universitat de Bellaterra el pròxim dilluns 18 d'Abril tindrem:

“Del Roig al Blau: la Transició Valenciana” de Llorenç Soler, documental realitzat per un dels més prestigiosos documentalistes del nostre territori nascut a València (recordem que és autor de “De Nens” i dels llargmetratges de ficció “Said” i “Lola Vende Ca” i un assidu al Festival de Sitges ) i que recentment va obtindre en els valencians Premis Tirant el guardó del Públic a la Millor Producció valenciana, reconeixement este que va a ajudar a fer que este film puga veure's pròximament en sales de cine de les comunitats valenciano-parlants i inclús d'alguna altra part del territori espanyol. Recordar que este treball ha sigut possible gràcies a la Universitat de València i que molts dels lectors d'este diari ens van comunicar en el seu dia ( vos remetem a  l'article sobre el tema publicat el dia 14-03-2005 ) que estaven desitjant poder veure-ho i que on podrien trobar-ho. Així que ací teniu una oportunitat de veure-ho abans que arribe a les sales gràcies a esta gent de l'Espai. A més després de la projecció hi haurà un debat que comptarà amb la presència de l'historiador i periodista Pau Viciano.

Pabloco Sánchez

(14-04-05)
  

[ Tornar PARLEM DE CINEMA: REPORTATGES | Índex de les Seccions ]

SaforWeb Intercanvi de Banners.

Una idea de




Pots fer servir les nostres notícies fent servir www.diariparlem.com/backend.php o ultramode.txt